中興大學募款餐會表演  中興大學募款餐會表演  好友在睡夢中離開人世,留下的是他未完的事業,摯愛的家人和朋友。好友是個受人景仰的學者,也是大家喜愛的好朋友,他的驟逝令所有認識他的人難以承受。他的事業日正當中,但他卻如流星般飛過天際,只留給大家無限的傷痛,他的離去令我更深深感到人生的無常。

 

如果人生無法掌控長短,是否可以掌控寬度?如果人生無法預知未來,是否可以避免遺憾?

 

我是個平凡的人,但我喜愛讓生命充滿熱情和趣味,我希望自己是個有趣的人,也希望能夠帶給他人快樂。我崇拜菁英,也喜歡多與樂觀幽默的人相處,因為從他們身上我可以學到許多。

 

好友的驟逝帶給家人與朋友無可言喻的傷痛,也讓我更深深體會人生只能活在當下,過去的日子不能改變,唯有當今還能掌控。我很感恩生命中我已經圓了許多夢,期盼未來歲月我可以繼續追夢又圓夢。

 

ㄧ位女性好友不斷游說我走進人群,分享心得與經驗。我知道自己是個平凡的人,這位朋友高估我的能力,但好友的驟逝,讓我更強烈感受到生命的有限,希望能夠勇敢追尋生命中的最愛,讓生命更豐盛。

 

我無法預知明天將會如何,我只能告訴自己活出當下。

 

------------

The Choice Of Life

 

One of our good friends passed away in his sleep alone in a hotel room while on a business trip abroad last Monday.  His death shocked everyone because he was too young to end his life on earth.  Our friend was a well respected scholar, a dearly beloved husband, father and friend.  His life was at its peak, but it vanished just like a shooting star.  His death made me think hard about the meaning of life.

 

We cannot control the length of life, but can we control the width of it?  We cannot predict what will happen in life, but can we prevent things we might regret in it?

 

I am an ordinary person but I have a great passion for life.  I really hope that I am versatile and I can bring happiness to others.  I always admire friends who are experts in different fields and I enjoy people who are positive and humorous.  I find there are so many things I can learn from them.

 

My friend’s death has brought endless pain and sorrow to his family and friends, but it also reminded me how unpredictable life is.  I cannot change what already happened in my life, but I can decide what to do in the current moment.  I am blessed to be able to fulfill many dreams in my life and I hope I can continue to do so.  

 

My friend, Fu-Mei urged me to share my thoughts with the public.  She wants me to give speeches and to write.  I know Fu-Mei overestimated my ability, but my friend’s death made me even more anxious to do things I love.

 

I don’t know what the future holds, the only thing I can do is to live out every minute I have.

 

中興大學募款餐會表演
中興大學募款餐會表演  

arrow
arrow
    全站熱搜

    bihhua 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()